גומיה לספורט

גומיה לספורט

שלל יתרונות בריאותיים שמובילה גומייה לספורט

גומיית התנגדות עושה קאמבק מטורף ויש לכך סיבה טובה. ניתן לראות אותה בשיעורי פילאטיס וארובי, בתרגולי פיזיותרפיה ובאימון פונקציונאלי. ניתן למצוא שנעזרים בה בבית, בפארק, במכון ועל החוף, וכמובן שניתן למצוא מגוון נרחב של גומיות. אז מהו סוד הקסם של הגומייה שגורם לה להיות מוכנה לשימוש בכל תיק ומה גורם למאמנים ממגוון תחומים להמליץ לרכוש אחת ולהתחיל להכיר כמה תרגילים בסיסיים? ובכן מלבד העובדה שהיא זולה (ועל כן אינה מחייבת), היא פשוט עושה את העבודה, ופה ניתן למצוא מגוון סיבות בריאותיות שמעלות אותה לראש הטבלה.

גומייה לספורט מובילה להתנגדות משתנה

במשך תקופה ארוכה גומייה לספורט הייתה מזוהה בעיקר עם אימון ייעודי לגילאים מבוגרים, וזאת כיוון שהיא מאפשרת התנגדות משתנה לכל אורך טווח התנועה, כלומר ככול שטווח התנועה מתארך, כך השריר מתקצר. לאן פעולה זו מובילה? לכך שההתנגדות המשמעותית ביותר חלה דווקא כשהשריר מצוי במצב מקוצר, ועל כן רבים טעו לחשוב שמדובר בפעילות פחות יעילה, כמובן לעומת המצב ההפוך. מהו המצב ההפוך? מצב בו ההתנגדות המקסימלית מתרחשת כשהשריר נמצא במצב מוארך. מדוע אם כן כיום גומיית ספורט נחשבת אביזר כה פופולארי? כיוון שהזמן חלף ומחקרים חדשים נוספו למשוואה.

גומייה לספורט מכניסה את מערכת העצבים למשוואה

מה המחקרים החדשים מלמדים אותנו? שדווקא פעולה שטווח התנועה שלה מתארך בזמן שהשריר מתקצר משפרת את הכוח בשרירים, במיוחד לעומת אימון במשקולות חופשיות. כיצד אם כן ניתן להסביר את החידושים האחרונים, כלומר כיצד ניתן להסביר מדוע התנגדות מרבית על שריר מקוצר משפרת את הכוח בשרירים? ובכן התשובה טמונה במערכת העצבים. שנסביר? האיכות של אימון כוח אינה נמדדת רק בהתאם לתכונות התנועתיות של השריר (ההשפעה אינה מושפעת רק מאורך השריר), אלא רוב ההשפעה מגיעה ממערכת העצבים, וכיוון שאימון עם גומייה מייצר גירוי משמעותי על המערכת, נוצרת תגובה של יחידות מוטוריות בשריר – ניחן שיפור משמעותי.

גומייה לספורט - מלבד גירוי של מערכת העצבים

יתרון חשוב נוסף של אימון ע”י גומיית התנגדות נוגע לכוחה של הגומייה לגרום לשרירים להתכווץ באופן משמעותי לכל אורך התרגיל, וזאת לעומת מצב שבו אימון מהיר מוביל להגביר את אלמנט ההתנגדות באמצעות כיווץ (פעולה הרבה יותר נקודתית וחדה). כלומר אם בתרגיל רגיל פעילות מהירה “מגייסת” כמה שיותר יחידות מוטוריות כדי להגביר תנופה, הרי שבאמצעות אימון ע”י גומייה השרירים מתכווצים במהלך כל התרגיל, עובדה שמובילה ל2 יתרונות חשובים:

  1. פעילות מטבולית
  2. פעילות עצבית

המרוויחים הגדולים מאימון גומייה - מבוגרים ומתאמנים מתחילים

כל מתאמן יודע שהקושי הגדול ביותר זה להיכנס לכושר ולשמור על תנופה אפקטיבית, ופה הגומייה מהווה כלי עזר משמעותי – מאפשרת גם לקבוצות קצה וגם למתאמנים מתחילים להיכנס למסלול וכמובן להגיע להישגים. מדוע? ובכן הגומייה מאפשרת אימונים בעומס נמוך ובאותה נשימה אימון גומייה שווה ערך לאימון שנעזר במגוון מכשירי כושר אחרים. מכאן שאם רוצים להגביר את הכוח בשרירים, ללא ספק מדובר באלמנט משמעותי.

מתאמנים מנוסים? גם עבורכם גומיית התנגדות תסייע!

אין שאלה שגומיית התנגדות יעילה ביותר עבור מתאמנים שחשים קשיים ועבור מתאמנים שנמצאים בתחילת דרכם, אך אין לטעות לרגע שגומיית התנגדות אינה יעילה גם עבור מתאמנים שנמצאים בכושר טוב, וזאת כי עבורם היא מעניקה קפיצת מדרגה. כך למשל אם ניקח ספורטאי שמתמחה בהרמת משקולות, הרי שאם הוא ישלב גומיית כוח על המוט, הוא ישפר את האפקטיביות של התרגיל, וזאת בזכות ההתנגדות האלסטית.

שורת היתרונות הבריאותיים שמאחורי גומייה לספורט

כידוע, ניתן למצוא אינספור גומיות לספורט שייעודיות עבור מגוון תתי תרגילים, ופה אנו מבקשים להרחיב אודות הערך הבריאותי:

שיפור ותרגול טווח התנועה – באופן כללי גומיית כושר מעניקה מענה עבור אנשים שסובלים מקשיים מוטוריים ומבעיות בטווח התנועה.

דיוק ודחיסה חשובה – הגומייה מאפשרת לייצר התנגדות מנוגדת ולייצר דחיסה חשובה בין איברים.

שליטה מלאה – היכולת לשחק עם אפקט המתיחה מסייע להקשיב לגוף. כן לאתגר אך מבלי לחדול באמצע (כי הרמה קשה מדי), ובמקביל מבלי לפגוע בגוף עקב מאמץ יתר.

גם כשאין זמן – אין מי שמתעסק בספורט ולא מכיר את התירוץ המפורסם “אין לי זמן”. כיצד גומייה לספורט משנה את הסיפור? היא מבטלת את התירוץ, וזאת כי לעיתים כל שצריך זה רק 20 דקות פנויות, ואת זה נראה שכן יש לכם. מכאן שניתן לשמור על פעילות גופנית גם בזמן של שגרה.

היתרון של גומייה באימון אירובי

חשוב להבין שגומייה עשויה להוות כל עזר משמעותי בתרגילי ארובי, ופעילות ארובית שמושתתת על גומייה מחזיקה בשורה ארוכה של יתרונות משמעותיים, אם כי ניתן לסכם ולומר ששיעורי אירובי מסייעים להישאר צעירים מבחינה פיזיולוגית. מה זה אומר? פעילות ארובית ע”י גומייה תומכת במערכת השלד, במערכת העיכול, במערכת הריאות וכדומה. עם זאת, פה נמליץ לשלב פעילות ארובית משלימה.

תוספת חשובה עבור שורה ארוכה של תרגילים

הגדולה של גומיית ספורט טמונה ביכולת להוות אמצעי כושר מרכזי, ובמקביל להוות תוספת חשובה עבור מגוון תרגילים מוכרים. כך למשל אם מוסיפים גומיית כושר לאימון ארובי, ניתן לקחת תרגילים מוכרים ולשדרג אותם, – להעלות אותם דרגה, וזאת נכון עבור מגוון טריטוריות נוספות. בנוסף, תמיד ניתן להיצמד לאותם תרגילים מוכרים שלא מצריכים הדרכה צמודה. מכאן שאם מחפשים להישאר בטריטוריה מוכרת אך כן להעלות את הרף מבלי לחשוש לקראת הצעד הבא, הרי שתוספת של גומייה מהווה מענה אידאלי.

היתרונות שמאחורי פעילות בעצימות נמוכה באמצעות גומייה

בין היתר אימון עם גומיית כושר מאפשר לבצע אימון בעצימות נמוכה (אם כי כמובן שגומיית כושר גם מאפשרת אימון בעצימות גבוהה), ופה מדובר בפרמטר חשוב, במיוחד עבור אנשים מבוגרים. אימון בעצימות נמוכה בשילוב גומייה משפר את האיזון, מגדיל את טווח התנועה ומגביר את הגמישות. בנוסף, מדובר בפעילות שתומכת במצב הרוח, שמחזקת את מערכת החיסון, שמשפרת את כוח הסיבולת ואף מעניין לציין שאימון בעצימות נמוכה משפר את פעילות המוח.

רק בריאות – גומייה לספורט

לסיכום נציין שכיום גומייה לספורט נחשבת מאוד מוערכת ועל כן ניתן למצוא לא מעט סוגים עבור מגוון נרחב של תרגילים וקטגוריות מתחום עולם הספורט. מכאן שניתן לבחור באימונים בעלי עצימות נמוכה או גבוהה וניתן להיעזר בגומייה על מנת להעלות את הרף, או במקביל על מנת לסייע לבצע תרגילים. לאור כל זאת השורה התחתונה די ברורה – איך שלא נבחן את הדברים נמצא שמדובר באלמנט שמסייע לשמור על הבריאות ושנחשב מאוד מזמין. למה מחכים?

Share on facebook
Facebook
Share on email
Email

פוסטים נוספים

הכול על גומיות התנגדות תרגילים

לאחרונה ניתן לשמוע בכול מקום על גומיות התנגדות. בשיעור ארובי, בשיעור פילאטיס, אצל מתאמנים מקצועיים, אצל מתאמנים שנמצאים בתחילת דרכם וכדומה. אז לא, אין זה כלל במקרה, אלא מדובר באחד מאמצעי האימון היותר חזקים ואפקטיביים. מדוע? לצד

קרא עוד »
TRX WOMEN

גומיות התנגדות מבד

כיום רבים מבקשים להתאמן בבית, אם כדי להימנע מהתקהלויות ואם כדי לתחזק את האימון הקבוצתי, ופה אתם עומדים מול אחד המוצרים היותר יעילים עבור אימון

קרא עוד »

גומיות התנגדות למתח

גומיות התנגדות למתח הן גומיות שלאחרונה נהיו מאוד פופולאריות. הן מאפשרות לבצע אינספור תרגילים, במיוחד תרגילים שמבקשים לחזק את שרירי הגוף, כאשר השם מעיד על הייעוד – הגומיות מסייעות בתרגילים שנועדו לשאת את

קרא עוד »

גומיה לספורט

שלל יתרונות בריאותיים שמובילה גומייה לספורט גומיית התנגדות עושה קאמבק מטורף ויש לכך סיבה טובה. ניתן לראות אותה בשיעורי פילאטיס וארובי, בתרגולי פיזיותרפיה ובאימון פונקציונאלי.

קרא עוד »